summae@fundaciosummae.cat

Ponència Nadocat Homenatge: Dr. Ponces - Ajudant el nen petit i la seva família. Història +50 anys.

ORNADA PELS 15 ANYS DE NADOCAT - HOMENATGE ALS IMPULSORS

El 15 de novembre de 2019 es va realitzar una Jornada científica per commemorar el 15è aniversari de l’inici de Nadocat, i on s’homenatjava els impulsors d’aquesta Associació. En aquest apartat hi ha només la ponència del Dr. Jordi Ponces. La Jornada constava dels següents apartats:

- Inauguració de la jornada

- Dr. Marcel Cortada. President de Nadocat i Soci fundador.

- De la gestació i naixement de Nadocat al seu caminar fins ara.

- Sra. Carme López i Dra. Maria Serret. Sòcies fundadores.

- Ajudant el nen petit i la seva família. Una història de més de 50 anys.

- Dr. Jordi Ponces. Neuròleg. Director emèrit Centre Pilot Arcàngel St Gabriel-ASPACE.President de l’Institut Jordi Ponces

- Fundació Summae Barcelona. Ex president de Nadocat i Soci fundador.

- Documental “This Small”

- Grup GRANI (Grup Romà per a l’assistència integral al nadó i a la família en la unitat de cures neonatals).

- Connexió amb Itàlia via Skype: . Salutació i introducció: Dr. Mario Sergo (Neuropsiquiatra infantil i psicoterapèuta). .

Projecció de la part inicial del documental "This small“ (en italià, subtitulat en anglès). .

Comentaris sobre el documental, en referència al curs de tres anys de formació per a neonatòlegs romans de GRANI: Dr. Mario Marconi (Neonatòleg i psicoterapeuta) i el Sr. Angelo Marotta (Director del documental).

- Col.loqui sobre l'atenció neonatal. - Moderador: Dr. Josep Perapoch (Soci fundador de Nadocat). - Calidoscopi. Una mirada a Nadocat des de diferents perspectives. - Socis i ex socis relatant la seva experiència (en directe i en vídeo) - Presentadora: Dra. Mireia Serra. Secretaria científica. - Cloenda - Dra. Gemma Ginovart. Vicepresidenta 1ª i Sòcia fundadora.