Psicomotricitat a la Fundació Summae

La psicomotricitat és una disciplina terapèutica que posa en joc no només la psique de el nen/a, sinó també el seu cos. En els primers anys de vida, la relació corporal de el nen/a amb el seu entorn va estructurant l'accés al pensament formal.

L'objectiu en les sessions de psicomotricitat és acompanyar el nen/a cap a la conquesta d'una vivència plaent del seu propi cos, per construir així un continent psíquic segurizant. A partir del joc i del moviment espontani, es mobilitzen emocions profundes que faciliten la reparació de situacions viscudes amb angoixa anteriorment (separació, mal, por, etc.).

A la psicomotricitat acompanyem al nen/a des del plaer de l'acció cap al plaer del pensament, la consciència de si mateix i l'elaboració de la pròpia història, facilitant el recorregut cap a la maduresa psíquica i emocional.